British weekly The Economist is suing a famous Gangnam language hagwon for using its articles and columns without permission, reports the Chosun Ilbo.

This is apparently the first time a foreign magazine has sued a hagwon for copyright infringement in a Korean court.

In its complaint, The Economic claims the school made 10—160 billion won in illicit profits by copying 54 of their articles and columns between 2009 and 2011. The English hagwon in question is a major player in Gangnam hagwonland—its information sessions draw abut 1,000 parents… which tells you pretty much everything you need to know about Gangnam. The Economist submitted photos to the court showing that the school had used its articles in its textbooks. They also reportedly used them for secondary content such as videos and promotional materials.

An official from the hagwon in question, however, told the Chosun Ilbo that while they did print out Economist articles for use in their advanced class and sell texts books with the articles internally, this was a common practice of Korean hagwon and at similar level as using foreign articles in class.

Marmot’s Note: Hard to see how the hagwon gets out of selling texts with articles copied without permission.

UPDATE: Ye Olde Chosun’s English edition has its own translation here.