≡ Menu

Hyundai Pulls to the Left

Yes, quite literally.  Many Hyundai Sonata drivers in the U.S. have complained that the various versions of the car (regular, turbo and the hybrid models) leaning uncomfortably to the left while approaching highway speeds.  Hyundai engineers have been frantically working on the problem, but can’t seem to find a consistent fix that solves the issue every time.

Hyundai has been on top of their game lately.  Could this problem eventually become an Achilles heel of sorts?

  • http://www.bcarr.com Brendon Carr

    It’s “chink” in the armor. I know you Asian-Americans abhor the word, but it’s the proper choice for this context.

  • http://www.xanga.com/wangkon936 WangKon936

    Barrister Carr is correct again:

    http://www.grammarist.com/usage/chink-kink/

    But I’m gonna stick w/kink because he’s also right in that Asian Americans don’t like the other word.

  • leguwan

    Maybe that pulling to the left has something to do with Obama?

  • http://www.sperwerslog.com Sperwer

    Why should Asian-Americans, as distinct from Chinese-Americans, who alone possess the ethnic marker that is denoted, object? Pan-Asian solidarity? That worked out well for all sorts of groups vis-a-vis the Chinese and the Japanese in the past, didn’t it?

    And why surrender the denotive meaning of a perfectly good word to a scurrilous denotative signification, anyway. PC codswallop. Kumbaya!

  • milton

    And why surrender the denotive meaning of a perfectly good word to a scurrilous denotative signification, anyway. PC codswallop. Kumbaya!

    Like the word “niggardly”?

  • http://gypsyscholarship.blogspot.com/ jefferyhodges

    But if the armor is chain mail, then perhaps “kink” would fit . . .

    Jeffery Hodges

    * * *

  • http://www.sperwerslog.com Sperwer

    Only if one has a fetish for armored sex.

  • http://www.sperwerslog.com Sperwer

    OK, Milton, I’m your huckleberry. ;))

    The word has a completely different etymology from the infamous slur, the PC reaction to which has gone so far overboard as to result not only in the censorship (by excision) but the rewriting of Twain’s books by some misguided school authorities.

  • Wedge

    Hyundai Engineers: Put a couple of Glenn Beck’s books in the right door pocket.

  • SomeguyinKorea

    I’m not surprised. I haven’t been impressed with Hyundai’s latest models.

  • R. Elgin

    Damn leftist car . . .

  • numberoneoppa

    My ’10 genesis coupe 2.0T goes straight as an arrow. Just sayin’. ;)

    That being said, I had an 07 sonata that wouldn’t go straight for shit (yeah, it went left).

  • http://www.xanga.com/wangkon936 WangKon936

    Sperwer,

    I can understand your concerns. Literary censorship and alteration is wrong. Thus, I’ve changed my choice of phrasing.

  • http://www.sperwerslog.com Sperwer

    LOL.

  • YangachiBastardo

    Fuckin dastardly libs :) anyway in order to not always come across as the Korea defender i will reveal that my one and only experience with a Korean car (a Kia Sorento leased in 2004) was less than stellar: the damn chubby suv gave constantly an impression of instability, once i was cruising along lake Garda, i took a narrow turn at very moderate speed and i could barely steer the car, i really thought i was going to fly straight into the water. Traded the damn clunker not long after that.

    I think the car came out of an (Eastern ?) European factory though

  • DLBarch

    Ah…memories of Peschiera del Garda and Sirmione!

    No doubt a good place to crash in a ball of flames.

    DLB

  • YangachiBastardo

    Lol DLB i was actually close to Lazise, not far away from Sirmione, my mom family after being kicked out of Dalmatia they settled in partly in the Dolomiti area, partly in Verona.

  • DLBarch

    OK, now I’m curious…”kicked out of Dalmatia”? Why do I think our friend Yangachi has a colorful past we don’t know about?

    Hmmmm. Verrrrry interesting!

    DLB

  • YangachiBastardo

    It was after WW2 way before i was born, in the chaotic conflict aftermath there were tons of atrocities committed by all the ethnic groups involved and my gramps and their village got the short stick, despite the fact that all the ethnicities in the area (Italians, Slavics and Teutons) are basically the same hick bastard lot, they really don’t get along with each other.

    Disclosure: i own a Range Rover i bought last year for my ex as a present (i generally don’t lavish money for such fancy shit), it is another damn difficult ride to manouver, i’m getting rid of it very soon and trade down to something much better fitting my current situation, as i lost my other car too…i’ve been looking around and let me tell you that i’m not impressed with Toyota and Honda either, i don’t think this is a great time for Asian car manufacturers in terms of quality.

  • slim

    We could put you in a Ford Focus tonight, YB!

  • YangachiBastardo

    slim: that was my first pick but believe it or not dealerships have no inventory available here and there’s a 3 months waiting list to get a fuckin’ Focus (it tells quite a lot about the state of our economy), props to Ford for vastly improving the company numbers indeed